2009. április 22., szerda

Kölcsönszálak visszadoboza

Kölcsönszálak visszadoboza

Aldonak
(Akciók és reakciók bizonyos Csikkekre, vagy csak a létünkre magára.)

I.

Nemdohányzó létemre jelentős mennyiségű
slukk torzítja agyamat. A folyamat csak addig
mérgező, míg meg nem tanulom szabályozni
a torzítást. Átszűröm magamon a világot.

II.

A fákon gondolkoztam.
Mennyi információt képesek juttatni
gyökerükből koronájukba?
Milyen mélyre kell ásniuk, hogy
felfoghassák a fényt?

III.

Egyszer olyan sokáig beszélgettünk, hogy
már szégyelltem, hogy nem dohányzom.
Jó lett volna veled füstölögni:
elfüstölni pár gondolatot,
pipát könnyezni,
szivardobozba zárni egymást.

IV.

A roráté utáni pécsi reggelbe
- én páragomolyagot,
te cigarettafüstöt –
egyszerre köhögtünk bele.
Talán ugyanarra is gondoltunk.

V.

Huszonéves fejjel, már cherubokkal őriztetem…
Először azt sem tudtam, honnan gurult elém.
Leporoltam, vegytisztítottam és láttam: szenvtelen.
Azóta vizsgálódok gyakran az út poros felén.

VI.

Hogy dűlőre juthassunk végre,
csontos kezemmel eltakarom
kissé a szemem, így a nap fénye
nem bántó; lenyűgöző hatalom.

VII.

Arcát szitakötőszárnyak mögé rejti.
Földre ült a hideg avarban.
Fának vetett hátán verítékcsepp jelzi:
Fáradt már kiáltni a zajban.

VIII.

Hosszú heteken át ki volt kapcsolva.
Kihűlt.
Szakember kéne, de akit találok, azt mondja:
Ő ehhez nem nyúl.
Aki meg nyúlna, attól én tartok leginkább:
kontár.
Pedig engedni kéne, legalább lássuk,
mi a baj.

IX.

Amikor másodszor futottunk (a hidegben)
- mint két kimódolt igazság -, szemben
a ki tudja hánnyal, velünk kocogott az Isten
- mint két kimódolt hazugsággal – is, nem?

X.

Kezdjük úgy, mint már egyszer régen.
Nekünk a gondolat kegyhely, s tövében
úgy alszunk, mint a katedrálisok, s mélyen
felbuzog százezer szó tarka tétlenségben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése